streda 10. apríla 2013

Oplatí sa firmám ešte blogovať?

V súčasnom svete sociálnych médií sa častokrát stretávame s úbytkom firemných blogov. Ich rolu v mnohých prípadoch prebrali sociálne siete. Môže to mať na firmu ako takú negatívny dopad?
Zásadný rozdiel medzi blogom a napríklad fanpage na FB je v rozsahu textu. Zatiaľ čo na FB (Twitteri, atď...) môžu firmy použiť len veľmi obmedzený počet slov, pri blogovaní s tým problém nemajú. Pre určitú spoločnosť je dôležité mať okruh čitateľov, ktorí si nejakú novinku o firme, službe, prípadne nejakej akcii nie len prečítajú, ale poskytnú danej firme aj konštruktívnu spätnú väzbu. Z osobných skúseností som sa stretol s tým, že racionálnejšie nápady a podnety na zlepšenie sa skôr zrodia v blogovej diskusii, ako v statuse na FB. 
Preto zastávam názor, že veľké firmy by nemali upúšťať od blogov (ako napríklad Vodafone), hoci ich aktívne udržiavanie zaberie niekoľkonásobne viac času, ako udržiavanie sociálnych sietí. Výhodou blogu tiež môže byť aj priamy nárast návštevnosti firemného webu, či podpora predaja firemných výrobkov. Jedny z najúspešnejších spoločností vo svojich oboroch, Google, Amazon, Starbucks, príp. Seznam v Česku a mnohé iné naďalej vynakladajú množstvo času na udržiavanie svojho blogu. Asi vedia prečo...

Žiadne komentáre: