Ak máte pocit, že vystupovanie na Facebooku, prípadne inej sociálnej sieti Vám príliš na serióznosti nepridáva, môžete skúsiť aj inú alternatívu. Je ňou sociálna sieť LinkedIn.
Mnohí z Vás sa s ňou možno už stretli, ale je veľká pravdepodobnosť, že väčšina ešte nie. Aj kvôli tomu, že na Slovensku je táto sieť ešte pomerne v plienkach.
V čom je LinkedIn iný (lepší) ako Facebook? V prvom rade je to jediná sieť, ktorá je orientovaná čisto len pre biznis a účely s tým spojené. Môžete si tam vytvoriť vlastný "pracovný" profil, príp. profil svojej firmy. Čo považujem za ďalšiu výhodu je to, že človek má možnosť vybrať si aj vlastné skúsenosti a skilly, ktoré Vám môže potvrdiť niekto, s kým ste na LinkedIn "v spojení". Aj takýmto spôsobom si môžete vybudovať určitú reputáciu a komunitu ľudí, ktorá Vás sleduje.
V neposlednom rade treba spomenúť, že súčasťou profilu sú samozrejme aj predchádzajúce pracovné skúsenosti. Rovnako tak je LinkedIn vhodný aj na propagovanie svojho blogu. Ak máte vybudované určité publikum a v blogu sa zaoberáte niečim, čo je k téme, zvyšuje sa aj šanca, že dostanete "hit" na svoj blog. LinkedIn je teda sociálna sieť, ktorá je určená pre ľudí, ktorých zaujíma ich biznis a práca ostatných ľudí a zároveň nechcú strácať čas na Facebooku čítaním statusov, ako niekoho bolí hlava alebo má kurie oko.